.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:
ثبت5هزارمسمومیت دربیمارستانهای مازندران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: از مهرسال گذشته تا مهرماه امسال 5 هزار و 845 مورد مسمومیت از تمامی بیمارستانهای استان اعم از خصوصی و دولتی گزارش شد.


به گزارش شمال نیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محمد آزادبخت، در گفتگو با خبرنگاران به انواع مسمومیتهای گزارش شده در بیمارستانهای استان پرداخت و افزود: این مسمومیتها شامل مسمومیت دارویی، مسمومیت با سموم کشاورزی( ارگانوفسفره)، مسمومیت با قرص برنج، مسمومیت با شوینده ها، مسمومیت با الکل، اپیوم، مسمومیت غذایی و مسمومیت با مرگ موش بوده است.
وی، مسمومیت دارویی را شایع ترین مسمومیتها دانست و تصریح کرد: 75 درصد از مسمومیتها را مسمومیت دارویی تشکیل می دهد.
دکتر آزادبخت، ضمن بیان اینکه طی یک سال اخیر 4 هزار و 405  مورد مسمویت دارویی ثبت شد، ادامه داد: جوانان و زنان بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت دارویی هستند.
وی، با اشاره به اینکه در این مدت 315 مورد مسمومیت با سموم کشاورزی، گزارش شد، اظهار داشت: این نوع مسمومیت 5 درصد از مسمومیتها را شامل می شود.
دکتر آزادبخت، مسمومیت با قرص برنج را یکی از مسمومیتهای شایع در مازندران دانست و تصریح کرد: در یک سال اخیر، 236 نفر از این طریق مسموم شدند که بیشتر آن عمدی بوده و منجر به مرگ مصرف کننده ها شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: 102 مورد مسمومیت با شوینده ها،  81 مورد مسمومیت با الکل و 135 مورد مسمومیت با اپیوم ، 16 مورد مسمومیت غذایی و 31 مورد مسمومیت با مرگ موش از  دیگر موارد مسمومیت  می باشد.
دکتر آزادبخت، تصریح کرد: 252 مورد از مسمومیتها سایر موارد و 272 مورد نیز نامعلوم هستند.
گفتنی است اول تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیتها نامگذاری شده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.